Friday, January 6, 2012

Ubat Gastrik Alaf Baru Versi sha83@kaizer

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera semua ....


jam menunjukkan tepat pukul 07:52 pagi - 6 Januari 2011 . Pantas jejari aku menaip text ke umie

- o.k dh dpn kdai tpt biasa tuk
(maksudnya: ok sudah ada depan kedai tempat biasa ni)

-aduh ... dh nak balit kah?

-hahaaa abis ya?hahaha nk main apa la tk? kekeke ..
(maksudnya: hahaa abis tu? hahaha nk main apa la ni? kekeke)

-kejap

-hahahaaa o.k2

serius ni ... aku tak tahu nak jalan-jalan pergi mana. sebab pagi rabu hari tu aku dah keluar rumah. habis satu pasar daro aku ukur... bila aku fikir balik ala-ala berbalas pantun pun ada jugak aku dengan umie aku ni.

o.k aku imbas kembali beberapa minit sebelum keluar dari flat...

-suuuuuu................... alamakkkkk!!!

- yeerrrr... ada aperrrrr?!!!!!

- bukan hari ni la ..... hari ni berapa haribulan ? bukan 9 januari ke?

- errrrr ... (aku jadi blur sambil cuci muka yang penuh dengan buih sabun betik)

-hari ni 6haribulan kan ... minggu depan isnin baru 9 haribulan ...

-grrrr ........sesaat itu sungguh berharga !!!

- sori ... hahaahaaa... pergi pasar terus je lah Su .. beli sayur ~~~

sabar sajalah hamba ^___^

umie sampai dan tunggu kat seberang jalan ... aku berlari-lari anak. bukak pintu kereta .. tak sempat nak bagi salam terus ditegur ...

- amboi ...anak dara ni...pagi-pagi lagi dah beli sayur ...

aku cuma sempat beri senyuman saja... langsung niat nak bagi salam terus terlupa .. astaghfirullah...

sampai kedai kopi dengan penuh keyakinan order teh tarik suam. tak sampai 2 jam aku dalam rumah lain pulak cerita... perut aku rasa tak best!!!!

aku lapar ...aku makan.. aku lapar.... aku makan... aku lapar.... aku makan ...

yang paling tak best ... rasa lapar tak hilang...hilang .... akhirnya aku faham ... perut aku masuk angin ... tapi asap tak keluar keluar...

dalam pada tak berapa nak sehat sempat juga update fesbuk...keh keh keh
kalau cerita aku ni melompat-lompat ...ampun maaf lah ye ... aku fokus cerita museum sebelah ni ... (jam sekarang 11:18 pm)

sempat juga aku sediakan makan tengahari. menu simple saja. selesai semua kerja baru lah aku nak seterikakan baju. nasib baik tak guna seterika stail lama tu .. parah aku nak hidupkan bara apinya kat arang hahaha !!! sila rujuk entri di bawah :


terasa kaki aku berat nak melangkah kerana penangan sang gastrik. sampai depan ofis... tetiba bersuara orang dari dalam ofis...

- sakinah ... ada kiriman pos untuk kamu ...
- ye pakcik ... barang apa tu?
- entahlah .. tengok sendiri dalam kotak situ. ada dua bungkusan...
- errr .. tak nampak apa-apa pun

( sambil mata teliti baca satu pos ekspress yang terletak atas sekali ...)

- adalah ... cuba tengok betul-betul ...sampul pos express

mata aku dah bersinar ... nama aku depan sampul paling atas sekali !!!

- Alhamdulillah .. yeyeah .... buku aku dah sampai !!!

-amboiii excitednye dia!!! (usik-mengusik orang-orang di situ)
ada satu lagi tu ... sampul paling besar ...

-(pantas tangan mencapai sampul paling besar .. sebab tu je satu-satunya sampul paling besar... hakikatnya hati penuh persoalan dan tanda tanya ... ni kad undangan ke apa ni.. haihhh besar bebenor )

rasa ingin tahu aku sangat tinggi situ situ juga aku buka sampul tersebut .. aihhh ?!!! BURGERMPAK?!!!!

terima kasih untuk brader Fdaus Ahmad - SEMBANG KENCANG 2
dan Aloy Paradoks - BURGERMPAK
semoga Allah merahmati dan selalu melindungi anda berdua ...

perhatian: Alhamdulillah dan sekarang seluruh isi perut aku semakin membaik pulih. kadang-kadang gelak tawa boleh jadi ubat ... bersama teman-teman seperjuangan buat aku lupa ..aku adalah pesakit gastrik dalam situasi sekarang... dan yang pasti ubatnya juga dengan adanya dua buku ini ...hehehe... o.k dengan ini aku isytiharkan malam esok aku mesti dah habis baca kedua-dua buku ni ... errrr... agak-agak sembang kencang 1 ada jual lagi tak ? macam tak complete pula koleksi ni T_T (betul kata seorang brader spesis pelan pelan ... aku tanya .. pelan pelan tu ape? dia jawab ..perlahan perlahan!!!) BANG!!!

0 comments: