Saturday, August 6, 2011

Kesinambugan Cerita Minggu Lepas (^_^)

cerita minggu lepas ni ...

Raz: minggu dpn hari sabtu ada rehat tak?
aku: aikkk? kamu tak nak puasa ke?
Raz: eh lupa pulak puasa... ingat tak puasa tadi
aku : (senyum tak perlu kata apa-apa)
Raz: andaikata saya nak bawak bekal hari sabtu nanti boleh tak?
aku: bawak je la kalau tak malu ... sdgkan kamu tau hari tu semua umat islam dalam dunia ni berpuasa tiba-tiba pulak kamu tak puasa dan makan depan orang yang puasa ...
Raz: ishkkk ...malulah saya... hikhikhikk
aku: (sabor je lah aku ngadap yang seorang ni ... Ya Allah ....limpahkanlah kesabaran Mu juga buat diriku ... hamba Mu ini sungguh lemah ... Amiin ....)


Kesinambungan hari ini ...

aku: (senyum tak perlu kata apa-apa)
Raz: (senyum malu-malu)
aku: hai Raz___ ada bawa bekal ke hari ini?
Raz: erkk?!!! saya puasa hari ni . semalam pun saya puasa juga.... full satu hari.
aku: oh ye ek?!!! Alhamdulillah...
Raz: puasa saya dua hari setengah ....
aku: aik?!!! macam mana boleh datang setengah tu .... (saja nak dengar jawapan dia)
raz: saya balik sekolah terus makan ... lapar sangat ...
aku: aikkk ... yang lain-lainnya pula?
raz; tak tahan sebab tak sahur...

okay.... aku skip cerita neh ...

situasi sebelum balik ...
Raz: cepat le kita balik....
aku: saya tak kan bagi kamu keluar selagi barisan tak lurus . berdiri pun tak betul ...
Raz: cepat lah weiiii baris betol .... (walhal dia sendiri pun sama juga)
aku: (senyum tak perlu kata apa-apa ..al-maklumlah puasa..hehe)

aku tengok macam tak ada perubahan je dorang ni ... o.k la .. kalau tak nak dengar saya bercakap ... lantas tangan mencapai rotan sebesar ibu jari tangan .... tapi tak berniat nak memukul le .... sound je kat meja... terus semua diam ....

badan kecik kadang-kadang memerlukan alternatif lain untuk didengar...hehee....

tiba-tiba ada satu suara mencelah .... errrr.....mesti korang semua dah agak kan?!!!

Raz: cepatlah kita baca surah lagi us.......
aku: belum lagi pukul 11...
raz: cepatlah us..... kita keluar ... habislah pecah puasa saya nanti ...
aku: erk?!!! apa pula nak pecah puasa bila tinggal lama dalam kelas ye?
raz: pecah le ... sebab lama sangat duduk dalam kelas ...
aku: (senyum ...tak perlu kata apa-apa)