Wednesday, November 5, 2008

Penjenamaan semula industri mak nyah?!!!

Aku baca mastika keluaran sept 2008 kesian…sadis betol le…

Aku tak paham kenapa tajuk tu dibuat “helo! Bapuk pun berjasa juga pada Negara, tau!”
Atas dasar perasaan ingin tahu aku pun beli tanpa piker 77 juta kali …. Sungguhpun aku tak de duit time tu…aku beli jugak beb…punyelah lah terkejut aku bila aku baca … banyak jugak ilmu aku dapat..maksud aku … aku lebih paham dari dulu lah cerita-cerita pasal dorang ni…

Masing-masing ada kenangan pahit yang tersendiri, tapi kenapa pilih jugak jalan macam tu…memang betul kata Rasulullah s. a.w disuatu akhir zaman nanti orang nak cari rezeki tak kira dah halal haram sumber wang yang mereka cari, janji dapat isi perut, kire orait dah…halal haram bukan ukuran dah…bet0l janji Allah sesiapa yang rajin berusaha pasti akan beroleh hasil yang memuaskan…sama juga seperti ‘mereka’ yang diberikan rezeki tetapi beroleh daripada sumber yang haram. Mereka kenal itu semua tetapi masih sahaja tetap menutup mata. Atas alasan mahu mencari rezeki. Rezeki daripada memungut tin-tin kosong itu biar lebih kecil jumlahnya tetapi amat berkah di sisi Allah s.w.t…

Nak tunggu masa je nak taubat? Alhamdulillah sekiranya ajal itu bukan datang ketika itu juga. Tapi itulah manusia…Allah beri nikmat dan peluang untuk bertaubat tetapi masih lagi menunda nunda saat taubat itu…apakah ajal menunggu kita untuk bertaubat dahulu sebelum malaikat maut memanggil.

‘mereka’ inginkan seorang wanita yang mampu menerima mereka seadanya dan bisa membantu mereka untuk meninggalkan segala sifat buruk tersebut tetapi mereka sendiri masih belum bersedia untuk meninggalkan apa yang pernah mereka mulai. Sesungguhnya ia memang bukan satu perkara yang mudah. Namun, sebagai manusia biasa yang lemah aku sungguh prihatin dengan masalah kalian. Namun, aku hanya mampu berdoa dari jauh supaya kalian semua cepat2 sedar setiap perkara yang mungkar itu perlu diberhentikan serta- merta kerana azab allah bukan hanya menunggu di akhirat, malahan di dunia pun sudah diperlihatkan. Adakah kalian semua mengharapkan badai taufan melanda Negara kita hanya kerana kesalahan daripada diri kita sendiri tetapi ia melibatkan jutaan penduduk yang bergelar rakyat malysia dan menetap di Malaysia.

Ingatlah apa yang Allah telah turunkan untuk kaum yang dipimpin oleh nabi Luth…kenapa masih juga mengulangi kesilapan yang sama…memang naluri terkadang kita sendiri tidak bisa meramal namun, jika ia di pupuk dan diajar mengenal Allah insyaAllah lama-kelamaan jiwa itu akan jadi lembut juga mengikut ketentuan yang Allah telah tetapkan ke arah kebaikan. Doa adalah senjata yang paling ampuh untuk sebarang cobaan dan godaan yang datang dari pelbagai arah.

Kesilapan aku jika aku hanya pandang masalah ini dengan sebelah mata sahaja. Tetapi aku percaya masalah ini akan dapat selesai jika ditangani sepenuhnya dengan rasa kasih sayang yang sejati. Kerana itulah satu-satunya antara rahmat Allah buat kita semua di atas muka buminya…

Bangkitlah semua wahai saudara – saudaraku…siapa pun kamu aku mengharap yang terbaik sahaja daripada kamu. Sebab aku sangat menyayangi setiap hamba Allah di ats muka bumi ini tidak kira sama ada aku kenal dia atau tidak…aku tetap sayang kalian semua…aku yakin dan aku pasti satu hari nanti rahmat ini Allah akan tarik balik dariku…

PERHATIAN: di tempat aku pun ada jugak kes pempuan suke pempuan dgr cerita memang bercinta. Tapi aku tak berani nak cakap lebih-lebih kalau tak betol dikira satu fitnah tu…ya Allah…ampunilah dosa2 hamba mu yang berada di akhir zaman ini...amiin amiin amiin…

0 comments: