Wednesday, November 5, 2008

KiSaH aKu DaN...

KiSaH aKu DaN thefourhorsemen

Hehhee kerinduan banget dgn 4 nieh…lama weyh tak gurau2 manja ngan dia tuh. Hhahhaa…aku ni kalau nak bermanja dengan orang korang kasi je kat haku mmg attitude aku tuh…tp bukan ngada hehhe…nanti ALI_JB tayep JGN GADA kat blog aku pulak hhaha….itu kan trademark ali_JB hehhe…
o.k tadi nak cerita pasal 4 ek…aku kenal dia tahun ni je…hhheehhee best nye geng dia. Apelagi kalau tetime jd sekutu dia kenekan orang kat blog hhaha spesel kes le kan utk budak-budak baru hhaha….kira ragging jugak le tu … tetapi hendak dijadikan cerita ade ke patut bile aku dh jd sekutu dia tetibe pulak dia boleh kenekan aku pulak….ah sudah! Kan dah jadi mangsa buli sekutu sendiri namanya tuh ekekeeeeee….siket2 sudah le 4 hhaha….jgn lah engko buli lebih2….nanti aku mimpi engko lagik…kalau tak ngeri tak pe lah jugak..ni tak…menakutkan maaa….hhahaha…
aku knal dia dalam blog cekgu kerepek gak…berjasa bebenor blog cekgu kerepek kat aku sbb kenalkan aku dgn kekawan aku dari seluruh tanah semenanjung dan sabah.
Tapi memang betul lah aku penah mimpi manusia yang berkaki kuda Cuma yang aku tatau adakah manusia itu 4?!!! Haaa..kan dah timbul tanda soal kat situ…abeh tu siapa nak jawab ni…4 jawab lah…tapi kene jawab dalam pantun tau….hehhe
Nak kenal 4 boleh masuk blog dia..ada terdapat dalam senarai link kawan2 saya …blog yang bernama cerita kami…hehheee….
Lama tak masuk kat situ…sian tak aku…tahun depan aku mesti ada laptop sekali dengan broadband…hhahaha…
Hari tu aku dapat berita daripada cekgu kerepek…4 ni le yang banyak Tanya pasal aku…sori lah 4 tak sempat nak kasi ko nombor fon hari tu masa last time aku chat..aku ingat ko memain je…aku kan mangsa buli kau hhahaaa….

KisaH aku DaN PoPoD

memule dia gune nick bby_boyz kot kalo tak silap aku pahtu dia tukar jadi ipod pulak. masa ni le aku kenal dia dan secara tak langsung teros jadi sekutu dia. tapi yang pasti timbul jugak salah paham pada orang² baru kat blog. dorang ingat aku ngan ipod couple. ape kes?!!! aku rasa semuanya tak menunjukkan ayat² yang romantis kayak puisi cinta gitu hhahaa…
memandangkan aku panggil dia pod sayang entah kenapa CMP punye idea baik lalu tercetuslah satu evolusi baru buat Ipod … iaitu popod…sampai sekarang nama itu kekal di mana² ruangan cbox.
aku kenal adk popod ni tahun ni gakz. dia ni adk lelaki paling manja yang aku ada hhahaa…tak dapat nak bayangkan kalau aku jumpa dia ni…best gak sembang ngan dia di tepon ni..lama dah tak calling adk popod sbb lama jugak dah tak topup maxis.
adk popod ni baik, manja, peramah, tapi nakal hahhaa….selalu je orang salah faham dgn keramahan dia ni. tatau kenapa…

kisah aku dan CMP

yo yo owh CMP boyz hehhee…ni lagi adik seorang. CMP ni pencetus evolusi terbaru untuk nama ipod hhehe..
dia mude remaja lagi berusia 17 tahun. jadi tahun ni SPM lah. ermmm bawah umor gak rupenya. agak² korang kat rumah dia ni selalu main tenet tanpa pengawasan mak ayah dia ke?!!! hhahahaa..
cmp ni baik gak orang nya teringat pes time dia skype dulu … ingat tuh cmp ko masih ada hutang lagi ngan aku tu pasal game pacman. ...gelabah puyoh tol aku dengan anak buah aku…adohai…
tapi itulah kekadang tak terkawal gak nakalnya…pernah jugak jadi mangsa buli kat blog ni. walau apapun CMP lompat kijang lompat yang ntah apa² lagi kat blog tu memang ko punyer trademark le kat situ..bagus² itu dia identity ko hehhehe…
NOTA: sama-sama kita berdoa semoga adk CMP beroleh keputusan yang cemerlang untuk spm tahun ni….insyaAllah amiin…tahun depan adek saufi pulak…

KiSaH aKu DaN KeRePeK

ishk ishk ishk…jgn le bro saman aku pahni hhahaa…aku kenal dgn bro kalo tak silap tahun lepas jugak hehee…tapi masa tu setiap kali tegur mesti dia miss nak jawab soklan aku. bukan ape yang lain semua pakai avatar pahtu ramai pulak dok sembang ngan dia jadi aku ni tercicirlah sedikit demi sedikit…cewah hhahha…walaubagaimanapun aku faham. mesti bro tak terlayan bila dah semua bertanya pada dia.
mula-mula aku masuk blog muaturun tu dulu pertama kali yang terdetik dihati aku. siapa yang empunya blog? dan bagaimana dia boleh tarik perhatian ramai orang untuk on9 di situ. dulu aku tak percaya tau. tapi bila aku selalu tolong abang aku donlod lagu dari blog bro ni baru aku percaya.
tahun pertama aku masuk aku log in nama shaqina. tapi tak chat pun. beberapa bulan lepas tu baru aku try utk chat kat situ. itupun sebab aku tgk kat situ ramai perempuan yang chat jadi hajat dihati nak cari geng perempuan sebab kat skype semua nya lelaki kecuali adek angkat aku yang seorang je wenny.jadi setiap kali aku masuk kat blog tu tak heranlah kalo aku tnya setiap orang ade ke tak skype dorang hhahahaa….bila dorang tanya cemaner skype tu, aku jawab alah macam ym tu…sebenarnya aku sendiri tak pernah tengok ym dan gune ym hahaha…
tahun lepas aku skype dgn bro..banyak bendalah aku belajar daripada bro.jadi secara tak langsung bro ni dah jadi cikgu siber lah bagi aku hhaha…yang aku suka pasal bro jenis yang terus terang. kalau dia tak suke dia akan kate tak suke. yang pastinya banyak perkara aku belajar daripada bro ni.
dia jenis yang suke berkongsi dan memberi pendapat. dia bukan seorang yang kedekut ilmu…sape² yang buat gossip bro kedekut ilmu langkah mayat aku dulu hekhekhek cam perwira pulak aku ni ek?!!!
dia jugak seorang penasihat yang baik walau cemanerpun dia tak kasi aku panggil dia uncle setelah dia mencadangkan diri dia untuk aku panggil dia uncle adohai….aku kompiusan lagi ni bro…tapi dia suke gelaran c-foo tuh…kire orait le tu kan?!!!
agak² bilalah bro kerepek ni nak undang aku ikut serta join venture gunung kinabalu. aku dengar cerita gunung kinabalu tu terlebih adventure dari gunung santubong … nak jugak le aku try…kene simpan duit awal ni. mana tau dapat jemputan pulak lepas ni hehhee..memulai esok ari…aku rasa nak gi berjoging lah… nak siap sedia awal dulu hhahaaa….yo yo owh je munyik….
cekgu kepek .. owh cekgu kepek…sha akan sentiasa ingat setiap satu pesanan cekgu supaya satu hari nanti sha pun tak menyesal. mesti bro tengah pikir ni pesanan yang cemaner tuh….hahhaha…
nak kenal cekgu kerepek boleh seround blog dia …klik kat mp3 muaturun dalam senarai link kekawan saya hehhee…

0 comments: