Wednesday, November 5, 2008

kisah aku dan kekawan kat blog!!!

KiSaH aKu DaN ZaFFa

Ah haa…zaffa ye bukan ziffi hehee…aku kenal dia tahun lepas. Itu adalah kali pertama aku chat kat blog kerepek. Masa tu bukan dia seorang je tapi ada tech, shafina…
Sekarang safina sudah lost contact tinggal contact2 dgn tech dan zaffa sahaja lagi..beberapa minggu lepas tu baru kenal dengan bimbim dan cole, kemudian diikuti yang lelainnya hahhaa….
(erk…tak ingat sebenarnya sebab aku tak pernah senarai list kan nama korang untuk aku ingat sape yang aku kenal dulu hahhaha….)
Zaffa inilah pencetus evolusi bagi sha83@kaizer. Dia yang hadiah kan blog ni buat sha. Masa tu harijadi sha yang ke 24. amacam…sape yang pernah masuk blog sha dulu tu abang zaffa yang tolong buatkan sha Cuma tinggal update sahaja…
Hahahaaa walaubagaimanapun sejak dua menjak ni blog sha dah di naik taraf sikit oleh orang belakang tabir. Dia yang banyak touchup2 blog sha…jadi hasilnya jadilah macam yang korang tengok sekarang ni…apa2 pun memang syukur sangat2 kenal korang semua….
Abang zaffa ni baek sesangat hahhah sha rasa sha lagi manja daripada adik dia yang masih studi tu. Hahhha…apa boleh buat…wink wink kat abg zaffa. Lama dah tak chat dengan dia. Lama tak ber friendster ngan dia rindu jugak le. Beruntung jadi adik dia sebab dia seorang abang yang baik dan bertanggungjawab yang pentingnya very sporting dan understanding person…samalah macam abang-abang sha hahhaha….
Thank you abang zafffaaa….ingat lagi tak malam ceria kita tukar2 nickname nickname kite digabungkan dengan nama mawi ataupun ina hahhaha…masa tu kan masih hangat kisah ina ngan mawi…jadi kira kita peminat setia dorang dualah…ibarat maen pondok2 je hahhaa….all de best 4 ina n mawi dan terima kasih kerana menghiasi malam2 kami di ruangan cbox secara tidak langsung…

KiSaH aKu DaN BiMBiM

Hehhee ini dia sis Bimbim sayang mmmmuaaaahhhhhhh sambil lage2 pipi…banyak arg kenangan ngan sis bimbim ni paling segar dalam ingatan adalah kali pertama bertegur sapa dengan sis bimbim….ia melibatkan isu “Assalamua’laikumwbt “ …erk…korang agak2 sis sendiri masih ingat tak? Ekkekee…sis bimbim ni boleh tahan le kat blog…hahhaa…dia ni kire otai dan permaisuri lawak kat blog…korang kasi je ape2 topik kompem dia boleh ubah jadi bahan lawak…hahhahaa…
Bile chat dengan dia adalah chemistry sikit kalo part2 aku tukar nick…dialah orang pertama yang akan menegur tindakan aku hahhaha…dia kata dia dah naik pening dah tengok nick haku hahhaa….
Aku ingat lagi time aku chat dengan dia dan hanes. Ade ke patot aku ngan sis bilang yang si hanes ni senah nama sebenarnya hahhaha apalagi …naik merajok budak tu..masa tu memula kenal hanes aku gune nickname kekasihseparuh masa. Dengan aksi gedik yang tak berapa nak jadi aku tegor budak hanes ni…
Erk..aku skip cerita ye….aku bukan nak cerita pasal hanes tapi aku nak cerita pasal sis bimbim aku hahhaa…melalut pulak. Sis bimbim ni sentiasa sokong apa yang aku buat bila aku cakap nak apply jadi part time lover hanes ni …mana tak nya gara2 nak buktikan dia lelaki dia kluarkan gambar dia khas utk sis dan haku…apelagi aku ngan sis cuba2 jugak lah nak mengayat hahhaa…tapi itu bukan ada apa2 pun…hanes sendiri tau yang itu semua sekadar gurau senda manja bersama hahahha….
At least aku dengan sis malam tu berjaya menghiburkan hati hanes yang tengah berduka lara dengan kisah cintanya. Tapi ada part yang paling aku tak dapat lupa…petang terakhir aku chat dengan sis bimbim tahun ni … hehehe masa tu ten10 ade gak…hahahaa kolaborasi pulak ngan si ten10…tapi memang best giler … ade chemistry gitu…
Petang tu sis nak balik dia cakap hujan turun pulak lepas tu aku ngan ten10 pesan lah hati-hati sebab jalan-jalan tu licin basah…terutamanya masa nak nyeberang jalan…dan disebabkan masa aku chat pun terhad jadi aku agak-agak nk keluar jugak. Aku cakap lah kat sis bimbim tunggu aku jugak aku pon nak balik sama. Biar sama2 nyeberang jalan…aku offer dirik aku nak tolong sis bimbim nyeberang jalan…tapi…tetibe ten10 mencelah dia kate hati2 ada lori balak besar datang dari arah kanan….
Aku cakaplah adoiiii gara-gara nak ngelak tadi aku tertolak sis bimbim lalu sis jatuh dan tarik aku dengan aku sekali tergolek kat tepi jalan. Sis cakap soh aku bangun aku cakap tak dapat nak bangun…lepas tu ten10 mencelah jap dia p tolong angkat …aku cakap tolong aku jugak ten10 … sis pun dah bising mintak diangkat gak dan akhirnya ten10 naik bangang dia kata weyh satu satu lahhhhh!!!!! Hahhaha…..
Untuk orang-orang baru kat blog…jangan kata dorang yang chat kat situ sombong…bukan lah sombong sebenarnya Cuma kadang-kadang tak terbaca message2 korang…apalagi time geng2 lama semua on9 hehee….tapi janganlah marah dengan mereka kalau rasa diri tak dilayan…kene ada identity dulu baru boleh mencelah tapi yang pasti jadi diri anda sendiri bersikap jujur itu yang paling penting. Dan jangan poyo hahhaha….ingat tu pesanan dari penaja hahahaa….bet0l tak sis bimbim hehee…

KiSaH aKu DaN CoLe

Tak sah aku rasa bila tak tayep cerita pasal cole. Cole ni baek orangnya macam sis bimbim jugak. Aku kenal dia malam aku kenal sis bimbim dan kitorang sembang pasal isu yang sama…
Dulu masuk blog dia punya trademark…’lalallalaa…’
Bila dah ramai yang join sekaki aku jarang tengok dia guna tu lagi dan..dia pun dah semakin jarang lepak kat blog cekgu kerepek…mungkin dia bz kot. Bila tegor kat skype pun macam tak de orang je tapi on9 hehhe…
Takper dik kito paham…hahhaa…
Macam2 kesah dah aku share ngan dia tapi yang pasti aku tak rasa dia tau kesah terbaru aku sebab lama benor dah tak berkontek hahhaha…tak pe bila aku datang sabah aku pasti datang cari dia…

KisaH aKu DaN eLeeN

Muekekke….ni sorang adik sayam…ntah kejap timbol kejap tenggelam. Maen scuba pe dia neh hehee…
Rindu jugak bile tetime kumpol dulu sama2 ngan dia, cole dan aef8080…hahhaa…
Tapi semuanya baik2 sahaja. Yang best lawak maaa dorang neh….
I miss you banget eleen…tu lah ko lama aku tak chat tak kontek ko dgn cole aku dah tukaq kewarganegaraan aku pulak aisehgurl hahhaha…
kiSaH aKu DaN AEF80808
banyak jugak kenangan yang terkumpul masa kenal dia ni. Dia ni merangkap sebagai abang lah gitu hahhaa…tapi abang yang ni susah betol nak dijadikan satu contoh yang baik sebab kadang2 tu kaki buli adek2 dia jugak hahhaha….
Hari tu aef kene rompak time kat gelanggang badminton…kesian….dompet dengan dua biji henpon semua hilang…apelah pencuri tu pun satu nak curi pun agak2 lah..tinggalkanlah satu henpon dan jangan bawak satu dompet cube tinggalkan kad bank dengan ic…amik duit je lah cukup lah tuu…cube belajar bersyukur siket…
Yang abang aef ni pun satu…tu lah tunjok kaya depan pencuri tu apelagi dia rasa tercabarlah …. Haaa siapa yang bersalah…pencuri ke abang aef?!!! Harharhar…
Abang … sha maen2 je lah hehee…tapi ada betol jugak kan wakakakkaa….
Moral value: jgn bawak dompet kuar umah. Nak kuar gune henpon nokia 3310 je tak pon henpon orang yang pertama zaman dulu kala dulu hekhekhek…kite tengok dapat ke tidak dia bawak larik henpon sebesor itu hahahha….
Tak pun korang kasi gam je kat dompet ngan henpon tu pasang jerangkap samar ke biar padan muke dia dan paling koman aku rasa pasang alarm lah hahhaha….
Hajat dihati aku nak pasang cctv le kat henpon ngan dompet aku amacam?!!! Siap kasi webcam lak tuh hahha…

KiSaH aKu DaN sHRiLL

Hahhaa….ini dia kisah bro shrill…selalu jugak le kena buli dengan dia..tapi kan abg shrill ni … memang seorang abang yang tatau aku nak describe cemaner hahhaa….
Dulu aku selalu tengok dia on9 time beras ada…
Tapi sekarang jarang le sesangat…hehehe…atau aku yang jarang dapat pecah masuk blog hahhaa…siapa nak jawab tuh…
Aku ingat soalan abg shrill dulu…sampai aku naek piker isteri dia dah mengandung siap tanye berapa bulan hehhe…abang shrill ni lah dia soalan yang buat 3rd teruja nak tau tuh hahhaa….
Mula2 dulu aku ingat abang shrill nak kenekan aku dengan soalan2 yang macam ni. Tetapi bila aku cuba fakir secara matang baru aku faham abang shrill tak ada niat lain dia nak tengok dan uji setakat mana aku jawab soalan2 tuh…
Antara soalannya…
Jengjengjeng….
Wahhhh bulat je mata 3rd nak baca ek…hahhaha…3rd budak bawah umo tutuplah mata tak leh baca hahhaa…
Dia tnya sekiranya aku pregnant aku nak ke tak doctor laki yang merawat?
Soalan kedua…bayangkan masa tu doctor perempuan semua pergi outstation abis tu cemaner aku nak buat pemeriksaan.
Bila pergi tempat swasta pun sama doctor laki je yang ada…so macam mana?
Itu adalah antara2 soalannya…kalo korang ditanya macam tu korang rasa korang angkat penyapu ngan parang tak dengan soalan2 macam tu…
Mula2 dulu aku rasa memang nak buat macam tu tapi setelah berbulan-bulan aku piker baru aku paham…
Sengaja Allah gerakkan hati abang shrill nak tnya macam tu…
Motif utamanya adalah nasihat yang dia sampaikan pada aku…dia cakap…lebih kurang macam ni lah ayat dia … sha aku tengok ko ni berhati-hati sangat dalam memilih pasangan…aku harap ko tak memilih sangat lah sebab aku takut nanti ko terlepas jodoh yang sebenar-benarnya untuk ko…(siyes betol ayat abang time tuh tapi aku tatau le sama ada dia betol siyes atau disebalik skrinn dia gelak aku abis abisan hahaha ) insyaAllah…sha akan ingat pesan abang yang satu ini…
Amacam 3rd terungkai ke tak persoalan yang ko Tanya itu hari?!!!

KiSaH aKu DaN BrO DiN82

Bila ingat dia mesti ingat semut hehe…entah bile pulak seru nasi minyak utk abg din nieh hahha…
Dia ni memanglah raja lawak jugak cume low profile je hahhaa….tapi memang besh giler lah dia neh…dia boleh jadi pelawak boleh jugak jadi kaki buli yang best nya dia sekarang dah macam professor serba boleh…cube masyk blog dia macam2 ada…..dah macam astro pulak dah hehehe…dari blog dia je macam2 kita boleh belajar…
Blog aku sape tu dia lah yang empunya hhhahaa….
Tapi dia ni aku ingat lagi tau…hari tu au mintak ttlg dia carikan lagu Daniel bedingfield if you’re not the one…hhahaha akhirnye aku dapat jugak lagu tuh tapi dari kawan sekerja aku hahhaha….
Bro…agak2 sampai setahun tak jangka hayat sha mintak tlg bro carik lagu tuh? Ekkeke….
Antara pesanan paling bermakna daripada abg din ni…ermmmm dia cakap jangan mudah percaya sangat dengan orang yang tak dikenali terutamanya yang dikenali melalui internet2 ni bahaya…dan pandai2 bawak diri…jangan berani sangat jumpa orang yang kita nak kenal…nak jumpe boleh tapi ajak kawan2 sekali…
Siapa kate kawan chat tu biase2 je….kan luor biase tuh…

KiSaH aKu DaN SeMuT…

Lama tak jumpe dia on9…sejak 2 menjak ni aku pun jarang sgt dah nak antar dan Tanya berita dia..sebab aku jarang topup henpon aku…last aku message dia…dia cakap dia nak kawin … masa tu aku wish buffday dia lah….
Cakap pasal dia jarang le aku ingat mende lain. Dia ni pencetus utama kontroversi isu kat mana bukit mertajam tu…cerita punye cerita … ade ke patut dia sekongkol dgn din82 dan bitau bukit mertajam kat serawak huhuhuu…
Sengaja bebonar dorang dua tuh…
Tapi aku pun satu biol sangat sampai bukit mertajam pun aku tatau dok mana hahhaha…memang le aku minat subjek geo tapi aku lebih suke belajar part2 glasier macam tu dan bak kata pendeknya semua yang berkaitan alam semulajadi bukan nama tempat hahhaha…
Dia ngan din pernah janji nak bawak aku seround semenanjung tapi dorang kate dorang sanggup sewa lori untuk bawak aku jejalan…bagi aku tak ada masalah lori pun lori lah hahaha….
Akan terlaksanakah impian mereka kita tungguuuuu!!!!!!.....heheheee….

0 comments: