Friday, September 5, 2008

KiSaH aKu DaN …

Beginilah kisah aku yang keseterusnya. Baca jangan tak baca!

~Kisah aKu DaN MaKaNaN~

sepanjang 5 hari ramadhan berlalu aku tak pernah jenguk lagi bazaar ramadhan depan kedai sim tu...bukan apa…aku rasa macam tak ada faedahnya aku nak keluar daripada rumah hanya semata-mata nak jenguk juadah yang dijual. Sungguhpun aku tak keluar rumah, juadah dari bazaar ramadhan tetap sampai ke dalam rumah…apalagi kalau bukan abi ngan umi yang beli…hohohooo
ishk..ishk..ishk…tak patut kalau juadah tu nak mai sendiri naa…

~KiSaH aKu DaN BeRBuKa PuAsA~

standard aku makan memang dengan nasi yang berkuantiti sedikit + 3 lauk paling banyak, paling sikit tu dua lauk, jarang lah makan dengan satu lauk.
aku kalau part makan memang slow gilos…jangan lah korang suruh aku join bertanding makan konpem kalah!!! (itu je aku pesan!).
hendak dijadikan cerita semalam aku buka puasa dengan daging kambing masak kicap, ayam goreng, hati lembu masak kicap gak kowt tak perasan…huhuuu…plus ngan sayur pedawang=(peria+daun bawang) ngan nasi…ermmm korang perasan tak aku terlebih menu untuk hari semalam …ape kes lah agaknya sampai terlebih?!!!
seperti biasa akulah orang yang terakhir habis makan…syukur alhamdulillah licin gak pinggan aku biorpun sengsaro bebenor rasanya nak menghabiskan kesemua menu yang terletak dalam pinggan aku…(maaflah tak terpikir nak amik gambar sebab aku dah ready dah nak mam start dari jam 6:15 petang) ermm ape cerita?

~KiSaH aKu DaN CeLoTeH UmI~

Umi aku ni memang gemar berceloteh dengan aku. aku pun gemar sesangat berceloteh ngan umi. sampai umi naik bengang. celoteh je memanjang..memanjang je celoteh…lebih kurang gitulah…
di al-kisahkan hari semalam..entah ape ape² entah aku terceloteh ngate…umi nape tak beli je semua lauk dari bazaar Ramadhan…boleh aku rileks siket!!! ceh! logik tak? Umi yang duduk keje dari kol 8 pg – 4 stgh ptg lagi tak demand macam tu…dah lah sampai di rumah umi pun kene tolong aku masak juga…ape cerita? hekhekhek…kayak boss pulak aku..sudah diberi betis nak paha ibarat macam tu lah...tapi..aku tengok umi rilex je…tak bengang pun hhahahaa….

`KiSaH aKu DaN MuSiCs~

haaa ni lagi satu…time pepuasa nieh..aku tatau angin mana yang datang aku tak ada mood nak layan lagu peberet aku..alih² aku layan lagu penawar jiwa kaizer…
cewah…(utk pengetahuan am: semuanya lagu² nasyid)…
bukan takat hari puasa je, tapi setiap hari jumaat secara otometik ia akan berubah channel…haaa macammaner tu?

~KiSaH aKu DaN Deddy Corbuzier~

aku punya satu hobi…apalagi kalau tak tidur mesti aku baca buku…
itulah hobi aku tetime puasa ni…tapi paling aku tak suka lepas baca mesti kepala aku pusing. Banyak sangat maklumat kot…tak pun otak jem dah…(perhatian bukan jem blueberry atau papaya dan seangkatan dengannya)…
sekarang ni aku sedang berusaha menghayati setiap bait-bait dan baris² ayat yang tersusun dengan teratur dan terperinci di dalam sebuah buku yang penulisnya bernama deddy corbuzier berjudul mantra…
ha’ah jangan salah sangka buku ini bukan sulap-sulapan (magik²) semata-mata tetapi ia mengisahkan tentang cara kita berkomunikasi secara bijak…
sekarang aku tertanya-tanya ni bolehkah aku praktikkan apa yang aku baca ini untuk sesi temuduga akan datang?!!!

0 comments: